Características del trabajo


Treball en grup

El treball en grup és un altre dels elements obligatoris i val 3 punts sobre la nota final. Aquest treball usarà les noves tecnologies, entre elles el bloc, i es desenvolupa en col·laboració amb els i les estudiants de l’assignatura de ‘Fundamentos de tenis y pelota vasca’ dels estudis en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat del País Basc.
El treball es desenvoluparà en grups de 4 persones, excepte casos justificats, i tractarà de respondre a alguna de les preguntes que el professor plantejarà, relacionat amb els continguts de l’assignatura. Cada grup haurà d’elaborar un document escrit i una part d’exposició. Les condicions d’ambdós elements són:

Document escrit
Exposició
Màxim 1.500 paraules
Es valorarà l’us de les noves tecnologies
Poden haver fotos. Es recomana que siguen pròpies; en cas contrari, citar la procedència
En cas de fer o pujar un o diversos vídeos, entre tots no poden superar els 10 minuts.
Es poden inserir articles i altres elements, però s’haurà de posar, únicament, el link.

Data d’entrega: 30 de Novembre de 2012, com a data límit.
 
Cada grup, després d’elaborar el treball, l’haurà de pujar al bloc de l’assignatura, on també estaran els treballs dels i les alumnes bascos. El document escrit es pujarà en forma de ‘post’ amb els corresponents enllaços, mentre que els videos es pujarán a qualsevol plataforma audiovisual.
Els criteris d’avaluació dels treballs seran:
  • L’ús de diverses fonts de recollida de dades: entrevistes, textos, converses, visites a indrets...
  • Claredat a l’exposició: text ordenat, cenyir-se a la resposta, etc.)
  • Ús de TICs: vídeos, fotografies, foros...
  • Haver-ne un treball col·laboratiu en l’elaboració del document i de l’exposició
  • La descripció de l’estructura de cadascuna de les modalitats
La qualificació del treball serà en parts iguals responsabilitat del professor (50%) i de les coavaluacions de l’alumnat (50%). Per a aprovar el treball hi haurà que aprovar ambdues parts, en cas contrari no es farà la mitja.
Si algun treball s’ha de presentar en segona convocatòria, serà avaluat de forma compartida entre el professor de la Universitat de València i el de la Universitat del País Basc.
Finalment, si de forma excepcional algun treball no compta amb cap avaluació per part de l’alumnat, serà el professor basc qui suplirà aquesta llacuna.

Coavaluació
La coavaluació va unida a l’elaboració dels treballs en grup, i tracta de que cada persona evalue almenys 4 treballs en grup, dos dels seus companys i companyes i dos de l’alumnat basc. L’avaluació serà individual i es farà seguint els criteris d’avaluació explicitats més amunt. Les avaluacions es penjaran al bloc en forma de comentari, raonant l’avaluació i especificant una nota entre 0 i 10 punts. Aquestes s’hauran d’introduir el dia 10 de desembre, com a màxim, després es tancarà la possibilitat de fer-ho.
La persona que avalue obtindrà un Apte, necessari per a superar l’assignatura; qui no ho faça tindrà un No Apte i ho haurà de recuperar en segona convocatòria.
Quan una persona procedisca a avaluar els treballs pujats al bloc, haurà de triar-ne els que vulga, encara que haurà de tractar de contribuir al repartiment de les avaluacions, de forma que un treball no quede amb poques o cap avaluació o, en cas contrari, massa avaluacions. En aquest sentit, els professors que administren el bloc es reserven la possibilitat de tancar les avaluacions relatives a algun treball. 




Lanaren ezaugarriak


Taldean gauzatu beharreko lan honek ikasgaiko nota osoaren %40ko balioa izango du, hau da, 4 puntukoa. Lana gauzatzeko teknologia berriak erabili beharko dira, horien artean, bloga eta Valentziako Unibertsitateko Irakasleen Eskolako Didàctica dels jocs i de les activitats esportives ikasgaiko ikasleekin kolaborazioan burutuko da.
Lana 4 pertsonez osatutako taldeetan egin behar da eta irakasleak proposatutako ikasgaiaren edukien inguruko galdera bati ahalik eta eraginkorren erantzun behar zaio (efikazia). Talde bakoitzak idatzizko dokumentu bat eta aurkezpen bat sortu beharko ditu, ondorengo ezaugarriak kontuan hartu behar direlarik:

Idatzizko dokumentua
Aurkezpena
Gehienez 1500 hitz
Teknologia berrien erabilpena baloratuko da.
Argazkiak erabil daitezke. Gomendagarria da zuek ateratakoak izatea; beste egileren batenak izanez gero, jatorria adierazi.
Zuek sortutako bideoren bat edo batzuk grabatuz gero, gehienez 10 minutu iraun ahal izango dute.
Beste egileen artikuluak , bideoak edo antzerako edukiak gainera daitezke, baina hauen esteka bakarrik jarri ahal izango duzue.

Entregatze data (zintzilikatzeko): 2012ko azaroaren 30a (epe-muga).
 
Talde bakoitzak, lana amaitu ostean, horretarako sortutako blogean zintzilikatu beharko du (talde bakoitzak bere blogean). Valentziako taldeek ere prozedura berbera erabiliko dute. Idatzizko dokumentua ‘post’ moduan zintzilikatuko da, dagozkion estekak gaineratuz (artikuluak, besteen bideoak…), eta bideoren bat sortzen baduzue, bestelako plataformaren bat (Youtube…) erabiliz sarean jarri eta bertara iristeko esteka gaineratu beharko duzue. Ikasgaietako irakasleek sortutako blogean lan guztien blog ezberdinen estekak jarriko dira guztien eskura.
Lanaren ebaluazio irizpideak beste dokumentu batean gaineratu dira (ikus ebaluazio irizpideak dokumentua).
Lanaren kalifikazioari dagokionez, irakaslearen ebaluazioaren (%50a) eta ikasleen koebaluazioen (%50a) arteko batez bestekoa izango da, beraz, bien ardura izango da lanak ebaluatzea. Batez bestekoa egiteko, bi zatiak (irakaslea eta ikasleak) gutxieneko notarekin gainditu beharko dira. Lehenengo aldian ikasle talderen batek ez badu lana gainditzen, hurrengo deialdirako Valentziar Unibertsitateko irakaslearen eta Euskal Herriko Unibertsitatekoaren artean ebaluatu eta kalifikatuko dute. Ikasle talderen baten lana ez badu beste ikasle batek ebaluatzen (inork ez badu lan hori ebaluatzea hautatu), beste unibertsitateko irakasleak beteko du hutsune hori.

Koebaluazioa
Koebaluazioa talde lanari lotua dago. Ikasle bakoitzak beste kideek (euskaldunek zein Valentziarrek) egindako lanak zuzendu behar dituzte. Bi lan beraien gelakideenak izango dira eta beste bi, Valentziarrenak. Ebaluazioa gauzatzeko, ebaluazio irizpideetan zehaztutakoari jarraitu behar zaio. Ebaluazio hauek iruzkin moduan (cometarios) zintzilikatuko dira blogean (lan hori gauzatu duenaren blogean). Ebaluazioa modu horretan egitearen arrazoiak gaineratu behar dira (justifikatu) eta horrez gain, 0tik 10erako nota bat jarriko zaio lanari. Lau ebaluazio iruzkinak eta dagokien nota 2012ko abenduaren 10erako sartu beharko dira. Data hori gainditzean, ezin izango da inolako ebaluazio iruzkinik gaineratu. Iruzkinak gaineratzen dituenari (egokitasunez eta arrazoituz egindako iruzkinak) gainditutzat emango zaio zati hori. Gaineratzen ez dituenak berriz, ez du zati hori gaindituko eta hurrengo deialdian errekuperatu beharko du atala.


Trabajo en grupo


El trabajo en grupo vale 4 puntos sobre la nota final de la parte de pelota vasca (dentro de la asignatura de Fundamentos de Tenis y Pelota Vasca). En este trabajo se ulitizarán las nuevas tecnologías, entre las que cabe destacar el blog, y se desarrollará en colaboración entre los y las alumnas de las asignaturas de Fundamentos de tenis y pelota vasca (Universidad del País Vasco UPV/EHU) y de Didàctica dels jocs i de les activitats esportives (Universidad de Valencia).
El trabajo se realizará por grupos de cuatro personas (máximo), excepto casos justificados, y tratará de responder a una pregunta planteada por el profesor relacionado con los contenidos de la asignatura. Cada grupo deberá elaborar un documento escrito y un apartado de exposición. A continuación se exponen las condiciones:

Documento escrito
Exposición
Máximo 1500 palabras
Se valorará el uso de las nuevas tecnologías
Se pueden usar fotos. Se recomienda que sean propias, en caso contrario, citar la procedencia
En caso de elaborar uno o más videos, entre todos no pueden superar los 10 minutos.
Se pueden utilizar artículos y otros elementos de otros autores, pero solo se pondrá el link para facilitar el enlace.
Data de entrega: 30 de Noviembre de 2012, como data límite.

Cada grupo creará su blog, donde colgará su trabajo (incluidos los videos, fotos…). En el blog principal (creado por los profesores implicados), se facilitarán los enlaces a los demás blogs, donde todos los y las alumnas podrán encontrar los trabajos realizados. El documento escrito se colgará como ‘post’, con sus correspondientes enlaces, y los videos se colgarán en cualquier plataforma audiovisual.
Los criterios de evaluación del trabajo serán:
·         El uso de diversas fuentes de recogida de datos: entrevistas, textos, conversaciones, visitas indirectas…
·         Claridad en la exposición: texto ordenado, ceñirse a la pregunta…
·         Uso de TICs: videos, fotografías, foros…
·         Trabajo colaborativo en la elaboración del documento y la exposición.
·         La descripción de la estructura de la modalidad.
·         La descripción de la acción de juego de la modalidad.
La calificación del trabajo será responsabilidad en partes iguales del profesor (50%) y de la coevaluación del alumnado (50%). Para aprobar el trabajo es preciso aprobar cada parte, en caso contrario no se realizará la media.
Si algún trabajo se presenta en segunda convocatoria, será evaluado de forma compartida entre el profesor de la Universidad de Valencia y el profesor de la Universidad del País Vasco UPV/EHU.
Si algún trabajo no recibe ninguna evaluación y calificación por parte de ningún alumno o alumna, el profesor de la otra universidad suplirá dicha carencia.

Coevaluación
La coevaluación va unida a la elaboración del trabajo en grupo. Cada persona deberá evaluar cuatro trabajos. Dos trabajos de sus compañeros de clase y dos trabajos del alumnado valenciano. Esta evaluación será individual y se llevará a cabo siguiendo las directrices marcadas en los criterios de evaluación. Dicha evaluación se subirá al blog de los autores en forma de comentario, especificando una nota entre 0 y 10 puntos. Estas evaluaciones y calificaciones se deberán subir a los respectivos blogs antes del 10 de diciembre, como máximo, después se cerrará la posibilidad de hacerlo.
La persona que evalúe los cuatro trabajos (de forma razonada y correcta), obtendrá un Apto, necesario para superar la asignatura. La que no lo haga, tendrá un No Apto, y lo tendrá que recuperar en la siguiente convocatoria.

No hay comentarios:

Publicar un comentario