Treball en grup
El treball en grup és un altre dels elements obligatoris i val 3 punts
sobre la nota final. Aquest treball usarà les noves tecnologies, entre elles el
bloc, i es desenvolupa en col·laboració amb els i les estudiants de
l’assignatura de ‘Fundamentos de tenis y pelota vasca’ dels estudis en Ciències
de l’Activitat Física i l’Esport de la Universitat del País Basc.
El treball es desenvoluparà en grups de 4 persones, excepte casos
justificats, i tractarà de respondre a alguna de les preguntes que el professor
plantejarà, relacionat amb els continguts de l’assignatura. Cada grup haurà
d’elaborar un document escrit i una part d’exposició. Les condicions d’ambdós
elements són:
Document escrit
|
Exposició
|
Màxim 1.500 paraules
|
Es valorarà l’us de les noves tecnologies
|
Poden haver fotos. Es recomana que siguen pròpies;
en cas contrari, citar la procedència
|
En cas de fer o pujar un o diversos vídeos, entre
tots no poden superar els 10 minuts.
|
Es poden inserir articles i altres elements, però
s’haurà de posar, únicament, el link.
|
|
Data d’entrega: 30
de Novembre de 2012, com a data límit.
|
Cada grup, després d’elaborar el treball, l’haurà de pujar al bloc de
l’assignatura, on també estaran els treballs dels i les alumnes bascos. El
document escrit es pujarà en forma de ‘post’ amb els corresponents enllaços,
mentre que els videos es pujarán a qualsevol plataforma audiovisual.
Els criteris d’avaluació dels treballs seran:
- L’ús de diverses fonts de recollida de
dades: entrevistes, textos, converses, visites a indrets...
- Claredat a l’exposició: text ordenat,
cenyir-se a la resposta, etc.)
- Ús de TICs: vídeos, fotografies, foros...
- Haver-ne un treball col·laboratiu en
l’elaboració del document i de l’exposició
- La descripció de l’estructura de
cadascuna de les modalitats
La qualificació del treball serà en parts iguals responsabilitat del
professor (50%) i de les coavaluacions de l’alumnat (50%). Per a aprovar el treball hi haurà que aprovar ambdues parts, en cas
contrari no es farà la mitja.
Si algun treball s’ha de presentar en segona convocatòria, serà avaluat
de forma compartida entre el professor de la Universitat de València i el de la
Universitat del País Basc.
Finalment, si de forma excepcional algun treball no compta amb cap
avaluació per part de l’alumnat, serà el professor basc qui suplirà aquesta
llacuna.
Coavaluació
La coavaluació va unida a l’elaboració dels treballs en grup, i tracta
de que cada persona evalue almenys 4 treballs en grup, dos dels seus companys i
companyes i dos de l’alumnat basc. L’avaluació serà individual i es farà
seguint els criteris d’avaluació explicitats més amunt. Les avaluacions es
penjaran al bloc en forma de comentari, raonant l’avaluació i especificant una
nota entre 0 i 10 punts. Aquestes s’hauran d’introduir el dia 10 de desembre, com a màxim, després es
tancarà la possibilitat de fer-ho.
La persona que avalue obtindrà un Apte,
necessari per a superar l’assignatura; qui no ho faça tindrà un No Apte i ho haurà de recuperar en
segona convocatòria.
Quan una persona procedisca a avaluar els treballs
pujats al bloc, haurà de triar-ne els que vulga, encara que haurà de tractar de
contribuir al repartiment de les avaluacions, de forma que un treball no quede
amb poques o cap avaluació o, en cas contrari, massa avaluacions. En aquest
sentit, els professors que administren el bloc es reserven la possibilitat de
tancar les avaluacions relatives a algun treball. Lanaren ezaugarriak
Taldean gauzatu beharreko lan honek ikasgaiko
nota osoaren %40ko balioa izango du, hau da, 4 puntukoa. Lana gauzatzeko
teknologia berriak erabili beharko dira, horien artean, bloga eta Valentziako Unibertsitateko
Irakasleen Eskolako Didàctica dels jocs i
de les activitats esportives ikasgaiko ikasleekin kolaborazioan burutuko
da.
Lana 4 pertsonez osatutako taldeetan egin
behar da eta irakasleak proposatutako ikasgaiaren edukien inguruko galdera bati
ahalik eta eraginkorren erantzun behar zaio (efikazia). Talde bakoitzak idatzizko
dokumentu bat eta aurkezpen bat sortu beharko ditu, ondorengo ezaugarriak
kontuan hartu behar direlarik:
Idatzizko dokumentua
|
Aurkezpena
|
Gehienez 1500 hitz
|
Teknologia berrien erabilpena
baloratuko da.
|
Argazkiak erabil daitezke.
Gomendagarria da zuek ateratakoak izatea; beste egileren batenak izanez gero,
jatorria adierazi.
|
Zuek sortutako bideoren bat edo
batzuk grabatuz gero, gehienez 10 minutu iraun ahal izango dute.
|
Beste egileen artikuluak ,
bideoak edo antzerako edukiak gainera daitezke, baina hauen esteka bakarrik
jarri ahal izango duzue.
|
|
Entregatze data
(zintzilikatzeko): 2012ko azaroaren
30a (epe-muga).
|
Talde bakoitzak, lana
amaitu ostean, horretarako sortutako blogean zintzilikatu beharko du (talde bakoitzak bere blogean). Valentziako
taldeek ere prozedura berbera erabiliko dute. Idatzizko dokumentua ‘post’
moduan zintzilikatuko da, dagozkion estekak gaineratuz (artikuluak, besteen
bideoak…), eta bideoren bat sortzen baduzue, bestelako plataformaren bat (Youtube…)
erabiliz sarean jarri eta bertara iristeko esteka gaineratu beharko duzue. Ikasgaietako irakasleek sortutako blogean lan guztien blog ezberdinen estekak jarriko dira guztien eskura.
Lanaren ebaluazio
irizpideak beste dokumentu batean gaineratu dira (ikus ebaluazio irizpideak
dokumentua).
Lanaren kalifikazioari dagokionez, irakaslearen
ebaluazioaren (%50a) eta ikasleen koebaluazioen (%50a) arteko batez bestekoa
izango da, beraz, bien ardura izango da lanak ebaluatzea. Batez bestekoa egiteko, bi zatiak (irakaslea eta ikasleak) gutxieneko
notarekin gainditu beharko dira. Lehenengo aldian ikasle talderen batek ez
badu lana gainditzen, hurrengo deialdirako Valentziar Unibertsitateko
irakaslearen eta Euskal Herriko Unibertsitatekoaren artean ebaluatu eta
kalifikatuko dute. Ikasle talderen baten lana ez
badu beste ikasle batek ebaluatzen (inork ez badu lan hori ebaluatzea hautatu),
beste unibertsitateko irakasleak beteko du hutsune hori.
Koebaluazioa
Koebaluazioa talde lanari
lotua dago. Ikasle bakoitzak beste kideek (euskaldunek zein Valentziarrek)
egindako lanak zuzendu behar dituzte. Bi lan beraien gelakideenak izango dira
eta beste bi, Valentziarrenak. Ebaluazioa gauzatzeko, ebaluazio irizpideetan zehaztutakoari
jarraitu behar zaio. Ebaluazio hauek iruzkin moduan (cometarios) zintzilikatuko dira blogean (lan hori gauzatu duenaren
blogean). Ebaluazioa modu horretan egitearen arrazoiak gaineratu behar dira
(justifikatu) eta horrez gain, 0tik 10erako nota bat jarriko zaio lanari. Lau ebaluazio iruzkinak eta dagokien nota
2012ko abenduaren 10erako sartu beharko dira. Data hori gainditzean, ezin
izango da inolako ebaluazio iruzkinik gaineratu. Iruzkinak gaineratzen
dituenari (egokitasunez eta arrazoituz egindako iruzkinak) gainditutzat emango
zaio zati hori. Gaineratzen ez dituenak berriz, ez du zati hori gaindituko eta
hurrengo deialdian errekuperatu beharko du atala.
Trabajo en grupo
El trabajo en grupo vale 4 puntos sobre la nota final de
la parte de pelota vasca (dentro de la asignatura de Fundamentos de Tenis y
Pelota Vasca). En este trabajo se ulitizarán las nuevas tecnologías, entre las
que cabe destacar el blog, y se desarrollará en colaboración entre los y las
alumnas de las asignaturas de Fundamentos de tenis y pelota vasca (Universidad
del País Vasco UPV/EHU) y de Didàctica
dels jocs i de les activitats esportives (Universidad de Valencia).
El trabajo se realizará por grupos de cuatro personas
(máximo), excepto casos justificados, y tratará de responder a una pregunta
planteada por el profesor relacionado con los contenidos de la asignatura. Cada
grupo deberá elaborar un documento escrito y un apartado de exposición. A
continuación se exponen las condiciones:
Documento
escrito
|
Exposición
|
Máximo 1500 palabras
|
Se valorará
el uso de las nuevas tecnologías
|
Se pueden
usar fotos. Se recomienda que sean propias, en caso contrario, citar la
procedencia
|
En caso de
elaborar uno o más videos, entre todos no pueden superar los 10 minutos.
|
Se pueden
utilizar artículos y otros elementos de otros autores, pero solo se pondrá el
link para facilitar el enlace.
|
|
Data de
entrega: 30 de Noviembre de 2012, como data límite.
|
Cada grupo creará su blog, donde colgará su trabajo (incluidos los videos,
fotos…). En el blog principal (creado por los profesores implicados), se
facilitarán los enlaces a los demás blogs, donde todos los y las alumnas podrán
encontrar los trabajos realizados. El documento escrito se colgará como ‘post’,
con sus correspondientes enlaces, y los videos se colgarán en cualquier
plataforma audiovisual.
Los criterios de evaluación del trabajo serán:
·
El uso de diversas fuentes de recogida de datos: entrevistas,
textos, conversaciones, visitas indirectas…
·
Claridad en la exposición: texto ordenado, ceñirse a la
pregunta…
·
Uso de TICs: videos, fotografías, foros…
·
Trabajo colaborativo en la elaboración del documento y la
exposición.
·
La descripción de la estructura de la modalidad.
·
La descripción de la acción de juego de la modalidad.
La calificación del trabajo será responsabilidad en partes iguales del
profesor (50%) y de la coevaluación del alumnado (50%). Para aprobar el trabajo
es preciso aprobar cada parte, en caso contrario no se realizará la media.
Si algún trabajo se presenta en segunda convocatoria, será evaluado de
forma compartida entre el profesor de la Universidad de Valencia y el profesor
de la Universidad del País Vasco UPV/EHU.
Si algún trabajo no recibe ninguna evaluación y calificación por parte de
ningún alumno o alumna, el profesor de la otra universidad suplirá dicha
carencia.
Coevaluación
La coevaluación va unida a la elaboración del trabajo en
grupo. Cada persona deberá evaluar cuatro trabajos. Dos trabajos de sus
compañeros de clase y dos trabajos del alumnado valenciano. Esta evaluación
será individual y se llevará a cabo siguiendo las directrices marcadas en los
criterios de evaluación. Dicha evaluación se subirá al blog de los autores en
forma de comentario, especificando una nota entre 0 y 10 puntos. Estas
evaluaciones y calificaciones se deberán subir a los respectivos blogs antes
del 10 de diciembre, como máximo,
después se cerrará la posibilidad de hacerlo.
La persona que evalúe los cuatro trabajos (de forma razonada
y correcta), obtendrá un Apto, necesario para superar la asignatura. La que no
lo haga, tendrá un No Apto, y lo tendrá que recuperar en la siguiente
convocatoria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario